اول بذارید به یک سوال جواب بدهیم. یک مدیر کافیشاپ یا رستوران، چگونه می تواند در بستر وب فعالیت مفیدی داشته باشد به گونهای که بتواند کافه یا رستوران خود را به خوبی معرفی کند تا باعث پیشرفت آن شود؟ این اتفاق ممکن نیست به جز استفاده از متخصصان حوزه وب و بازاریابی دیجیتال. کارشناسان ما در کریپتون، این اتفاق را فراهم کردهاند تا با هر شغل و زمینه کسب و کاری بتوانید که در بین رقیبانتان موفقتر عمل کنید.
چرا یک کافیشاپ یا رستوران به سایت نیاز دارد؟
بلیت متروهای الکترونیک، تاکسیهای اینترنتی و هزاران محصول و خدمات دیگر در بستر وب به ما این خبر را میدهند که خوب یا بد کسب و کاری که در دنیای وب وجود ندارد طول عمر بالایی نخواهد داشت!!
رستوران ها و کافیشاپها از جمله کسب و کارهایی هستند که نباید این روند جدید را بصورت یک تهدید ببینند و باید بتوانند از آن به نفع خود استفاده کنند. با راهاندازی سایت رستوران و کافه، میتوانید منو خود را آنلاین به نمایش بگذارید، محصولات خود را بصورت آنلاین بفروش برسانید، به معرفی محصول خود بپردازید و راجب آنها تولید محتوا بکنید.
حالا که با لزوم داشتن وب سایت برای کافیشاپها و رستورانها آشنا شدید با ما همراه باشید تا فیچرهای یک وبسایت خوب را مورد بررسی قرار دهیم:
فیچرها و امکانات یک سایت کافیشاپ یا رستوران خوب چیست؟
۱- امکان نمایش منو:
در وب سایت رستوران و کافه به راحتی منو خود را به نمایش بگذارید و به کاربران اجازه دهید با آرامش غذای خود را انتخاب کنند.
۲- امکان فروش آنلاین و بیرون بر:
با اتصال سایت خود به درگاه پرداختهای معتبر مثل زرین پال، سفارشات خود را بصورت آنلاین دریافت کنید و پول آن را در همان لحظه بصورت الکترونیک به حساب خود واریز کنید.
۳- رزرو میز برای مراسمات:
به مشتری خود در برپایی یک جشن کمک کنید. با قرار دادن امکان رزرو میز در وبسایت خود مشتریان برای برپایی جشن یا مراسم میتوانند از روز قبل میزی را در کافه یا رستوران شما رزرو کنند تا نگران شلوغی و پر بودن میزهای شما نباشند و با پرداخت بیعانه از شما درخواست تزئینات بکنند.
۴- بازاریابی با تخفیفات و امتیاز دادن به مشتریها:
با دادن امتیاز در ازای خرید مشتریان آنها را ترغیب کنید که از شما خرید کنند و با در نظر گرفتن جوایز و تخفیفات در ازای امتیاز این اتفاق را به اوج هیجان خود برای مشتریان برسانید و در کنار آن شروع به تبدیل مشتریان آنی خود به مشتریان وفادار بکنید.
۵- استفاده از عکس و ویدیو:
با نشان دادن عکس غذاها و امکانات خود علاوه بر جلب حس اعتماد بصری مشتری به آنها در انتخاب غذای خود کمک کرده و آنها را از سردرگمی اسمهای جدید در بیاورید.
۶- برندینگ کافه و رستوران:
با استفاده از تم رنگی خاص، انیمیشنهای منحصر به فرد و فعالیت در شبکه های مجازی کافه یا رستوران خود را تبدیل به یک برند بکنید.
۷- امکان ثبت نظر:
سایت شما راه ارتباطی شما با مشتریان است، پس آن را تبدیل به یک تلویزیون یک طرفه نکنید! در سایت کافه و رستوران، با درج نظرات، کاربران میتوانند تجربیات خود را از محصولات منتشر کنند که باعث افزایش اعتماد سایر کاربران و مشارکت آنها خواهد شد.
۸- پنل کاربری حرفهای و پشتیبانی کاربران:
یکی از امکانات وبسایت کافیشاپ یا رستوران خوب، امکان پشتیبانی و رهگیری سفارشات در پنل کاربری حرفهای طراحی شده برای کاربران است. از این طریق، میتوان رضایت کاربران را جذب کرد و در نهایت به حفظ مشتری و افزایش فروش منجر شد.
۹- استفاده از سایت چند زبانه:
اگر شما از آن دسته از کافهها یا رستورانهایی هستید که توریستهای خارجی در کافه یا رستوران شما رفت و آمد دارند با طراحی یک وبسایت چند زبانه میتوانید به آنها حس در خانه بودن را بدهید و به آنها در انتخاب غذا کمک کنید.
۱۰- طراحی اپلیکیشن کافه یا رستوران:
کاربران ترجیح میدهند بتوانند در تلفن همراه خود رستوران یا کافه مورد علاقه خود را بررسی کنند و غذا سفارش دهند. با طراحی اپلیکیشن موبایل طیف وسیعی از خدمات را میتوان به مشتری ها ارائه کرد.
۱۱- امکان درج لینک شبکههای مجازی:
در سایت کافه یا رستوران خود میتوانید با درج لینک شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، کاربران را ترغیب کنید در شبکههای مجازی شما را دنبال کنند.
نکات مهم در طراحی سایت کافیشاپ یا رستوران کدامند؟
۱- طراحی رابط کاربری ساده:
وب سایت شما علاوه بر اینکه باید بسیار جامع باشد، باید که کار کردن با آن نیز آسان باشد. و وقت استراحت مشتری که برای خود اختصاص داده است را نگیرد.
۲- استفاده از سایتهای پویا (داینامیک):
همچنین در سایتهای کافیشاپی یا رستورانی نیاز است محتواها و مطالب این وب سایت توسط خودتان یا افراد آگاه به بازار شما هرچند وقت یک بار به روز رسانی شود، پس بهتر است که یک سایت کافی شاپی یا رستورانی بصورت داینامیک (پویا) باشد تا تولید کننده محتوا بتوانند از طریق پنل ادمین اختصاصی که در اختیارش قرار میگیرد اقدام به انتشار محتواها و مطالب در وب سایت کافیشاپی یا رستورانی مذکور کند.
۳- بهینهسازی برای موبایل (ریسپانسیو):
با پیشرفت روزانه تکنولوژی، امروزه بسیاری از کارهای اینترنتی با تلفن همراه صورت میگیرد، پس عدم سازگاری سایت کافیشاپی یا رستورانی شما با تلفنهای همراه یک امتیاز منفی نابخشودنی به حساب می آید. از این رو توجه به این نکته بسیار حائض اهمیت میباشد.
۴- تولید محتوا:
در آخر توجه داشته باشید که پس از راهاندازی و طراحی وبسایت کافیشاپی یا رستورانی، تولید محتوای این وب سایتها بخشی مهم محسوب می شود. اینکه چه مطالبی بر روی وب سایت قرار بگیرد، از موارد مهم بعد از طراحی سایت کافیشاپی یا رستورانی است.
انواع سایتهای کافیشاپها و رستورانها کدامند؟
به طور کلی طراحی سایت هم مانند هنرهای دیگر یک کار تماما سلیقهای میباشد و نمیتوان آن را در چهارچوب خاصی بزور گنجاند. متخصصان ما در کریپتون با بررسی انواع سایتهای کافی شاپی و رستورانی به سه طرح کلی جامع رسیدند که در سه پلن اقتصادی ، مناسب و اختصاصی خلاصه میشوند که میتوانید با تماس با مشاوران ما از مزایای هرکدام از پلنها با خبر بشوید و از مشاوره رایگان بهرهمند شوید. البته در نظر داشته باشید که گاهی در خلاقیت با پذیرفتن ایدههای تازه به روی ما باز میشود پس اگر طرحی را در جایی مشاهده کرده اید یا یک اتود اولیه در ذهن خود دارید میتوانید آن را با ما به اشتراک بذارید تا در کنار هم یک وب سایت کامل و منحصر به فرد را بوجود بیاوریم.
حالا چرا کریپتون؟
ما در کریپتون عاشق طراحی سایت های کاربردی هستیم! باور داریم وب سایت باید برای کسب و کارها کسب درآمد کند. ما فقط به فکر کسب درآمد از طریق طراحی سایت نیستیم و باور داریم یک همکاری حرفهای ارزش بالایی دارد. شما با سپردن طراحی سایت خود به تیم کریپتون علاوه بر یک محصول با کیفیت با قیمت مناسب از هاستینگ با کیفیت و رایگان، ثبت دامنه رایگان و پشتیبانی رایگان بسته به پلن انتخابی خود بهره مند میشوید.